10 ian. 2013

Care este religia adevarata? O intrebare care a starnit, starneste si va starni multe controverse

   Cu totii stim ca sunt o multime de religii si dominatiuni pe acest pamant. Daca am fi pusi sa alegem intre ele nu am sti care este cea adevarata. Nu vreau sa folosesc cuvantul religie pentru a nu dezorienta pe nimeni, de aceea in loc de religie voi scrie Biserica. Pentru a ne da seama care este acea Biserica adevarata sa analizam Cuvantul lui Dumnezeu.
    In Efeseni 4:5,6 este scris: " Este un singur Domn, o singura credinta, un singur botez. Este un singur Dumnezeu si Tata al tuturor, care este mai presus de toti, care lucreaza prin toti si care este in toti."  Cine este acest Domn? Raspunsul este scris la 1 Corinteni 8:6 " totusi pentru noi nu exista decat un singur Dumnezeu: Tatal, de la care vin toate lucrurile si pentru care traim si noi, si un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate lucrurile si prin el si noi."
    Adevarata biserica invata si pe altii ceea ce I-a invatat Isus pe apostoli. In Matei 28:19,20 ni se spune: " Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Si invatati-i sa pazeasca tot ce v'am poruncit. Si iata ca eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului. Amin" La Marcu 16:15,16 ni se spune: " Apoi le-a zis: " Duceti-va in toata lumea, si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit; dar cine nu va crede va fi osandit."" 
   Adevarata biserica este recunoscuta dupa roade. In Matei 7:15,16  Isus a spus apostolilor cu privire la proorocii mincinosi: " Paziti-va de proorocii mincinosi. Ei vin la voi imbracati in haine de oi, dar pe dinauntru sunt niste lupi rapitori. Ii veti cunoaste dupa roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini, sau smochine din maracini? "
    Exista si un element cheie la aceasta biserica adevarata. Isus ne spune la Ioan 13:35 " Prin aceasta va vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, Daca veti avea dragoste unii fata de altii. " Aceasta iubire, intre membrii credintei, nu trebuie sa fie doar de fatada, cum, de altfel, vedem ca se intampla in multe locuri.
     Cu siguranta daca va duceti sa vorbiti cu diferiti oameni de la diferite religii vet-i observa ca toti spun ca religia lor este cea adevarata. Cunosc oameni, din diferite religii, care fac tot ceea ce am scris mai sus. Insa le scapa un lucru: ei se iubesc intre ei doar de fatada, pe la spate sunt ca o haita de hiene infometate, gata, gata sa se sfasie intre ei. Cunosc de asemeni si oameni, din diferite religii, intradevar mult mai putini la numar, care chiar se iubesc intre ei si'i iubesc si pe ceilanti care sunt fatarnici.
     Aceasta biserica adevarata este spirituala, in duh, invizibila. Sa citim la Efeseni 2:18-22Caci prin El si unii si altii avem intrare la Tatal, intr-un duh. Asadar, voi nu mai sunteti nici straini, nici oaspeti ai casei, ci sunteti impreuna cetateni cu sfintii, oameni din casa lui Dumnezeu, fiind ziditi pe temelia apostolilor si proorocilor, piatra din capul unghiului fiind Isus Hristos. In El toata cladirea, bine inchegata, creste ca sa fie un Templu sfant in Domnul. Si prin el si voi sunteti ziditi impreuna, ca sa fiti un lacas al lui Dumnezeu, prin Duhul. "
    Sa nu lasam faptul ca altii fac ceea ce fac, sa ne intunece gandirea si sa incepem sa-i judecam. Singurul judecator acreditat de Dumnezeu este Isus Hristos, noi nu avem dreptul sa judecam pe altii. In Faptele apostolilor 10:42 este scris: " Isus ne-a poruncit sa propovaduim norodului, si sa marturisim ca El a fost randuit de Dumnezeu Judecatorul celor vii si al celor morti. "

4 comentarii:

  1. Referindu-te la biblie deja ai restrans termenul de credinta la variantele religiei crestine. Problema ar fi :"Este cu adevarat religia crestina cea mai buna religie?" Daca da, dece atatea variante? Prin ce se deosebesc aceste variante? Dece fiecare adept a uneia din ele se inversuneaza impotriva credintei altei variante. Si dece asa de multe secte protestante?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Observ ca , desi afirmati apartenenta la o anumita religie, din cuvinte dovediti ca nu prea aveti de-a face cu aceasta . Eu va propun sa incepem sa ne preocupam , ( in loc de o religie adevarata ), de credinta adevarata . Eu , de exemplu, pot dovedi cu vorbe si cu fapte concrete ,credinta adevarata in Numele Domnului Isus Hristos , care raspunde la rugaciuni , inclusiv cu semne si minuni , conform fagaduintei Lui . Daca inca mai cautati o comunitate , sa priviti dupa una in care Dumnezeu lucreaza in acelasi mod ca si pe vremea Domnului Isus si a apostolilor , adica dupa modelul biblic si care sa va invete permanent Cuvantul lui Dumnezeu . Eu ma bucur nespus ca deja am gasit-o .

      Ștergere
  2. Fiecare om cauta religia adevarata. Aici apare si confuzia pentru ca omul cauta acea religie care se spune ca este singura adevarata. Am citit Biblia dar nu am gasit nici un loc unde sa se vorbeasca despre vreo religie. In schimb se pune mare accent in vecdiul testament pe o "ADUNARE", iar in noul testament pe o "BISERICA".
    Aceasta Biserica nu este o biserica zidita din caramida, ci este o biserica spirituala, invizibila, care-L are drept cap pe Isus Hristos. Aceasta Biserica mai este comparata cu trupul lui Isus Hristos, care, conform Cuvantului lui Dumnezeu, este "piatra unghiului".
    In aceasta Biserica poti intra doar daca-L asculti pe Dumnezeu si-L urmezi pe Isus. Nu trebuie sa faci parte dintr-o religie anume.
    Am sa incerc sat-i raspund si la intrebari:
    1) Pe prima o excludem, am explicat mai sus ca religia adevarata nu exista. Exista acea Biserica spirituala, care-L are cap pe Isus Hristos.
    2)Religiile lumesti se bazeaza pe bani. Oricine a vazut aceasta oportunitate a cautat sa-si creeze propria religie si sa atraga cat mai multi adepti. Prin donatii benevole si alte alea conturile capilor acelei religii se umplu leu cu leu. Din aceasta cauza sunt multe, au fost multi oameni inteligenti care au vazut aceasta oportunitate.
    3) Poate sunt deosebiri, nu am de unde sa stiu. Eu cred ca doctrina lor este aceeasi doar fondatorii sau conducatorii sunt cei care fac diferenta intre religii. Si ne intoarcem la punctul doi sa vedem de ce.
    4) Aici deja avem o problema majora. Aceasta inversunare incalca porunca a doua asa cum citim in MATEI 22:39 " Iar a doua, asemenea ei, este: Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti."
    5) La aceasta intrebare nu am raspuns. Fiecare are dreptul sa faca ce vrea, sas-i faca cate religii vor, cate culturi vor nu trebuie sa judecam pe nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Religia curată şi neîntinată, înaintea lui Dumnezeu, Tatăl nostru, este să cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile lor şi să ne păzim neîntinaţi de lume." (Iacov 1:27)

    eu aș zice că religia adevărată poate fi rezumată în câteva cuvinte: a nu ignora nevoile celui de lângă noi.

    "Căci am fost flămând, şi Mi-aţi dat de mâncat; Mi-a fost sete, şi Mi-aţi dat de băut; am fost străin, şi M-aţi primit; am fost gol, şi M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav, şi aţi venit să Mă vedeţi; am fost în temniţă, şi aţi venit pe la Mine.” (Matei 25: 35-36)

    RăspundețiȘtergere